Loes Savelkouls

Bestuurslid

• Vorige functie: bestuurlid  PV Franciscus
  • E-mail: pvbestuur@bravis.nl (t.a.v. Loes)

Loes was bij de start van de nieuwe PV 52 jaar. is geboren in Aalst-Waalre, 32 jaar getrouwd, en moeder van een dochter van 26, en 2 zonen in de leeftijd van 23 en 25 jaar. Ze woont sinds 1997 in Oudenbosch. In 1979 is ze als voedingsassistente gaan werken in het Sint Joseph ziekenhuis in Eindhoven op afdeling heren chirurgie, wat tegenwoordig het Maxima medisch centrum heet. En wist toen al ik dat dit een prachtig beroep was wat haar voldoening zou brengen om hiermee verder te gaan.

In 2004 is Loes als voedingsassistente gaan werken in het toenmalige Franciscus ziekenhuis; eerst als pooler, waardoor ze op alle afdelingen terecht kwam en daarna vast op afdeling Interne.

Hobby’s heeft ze in overvloed. Wandelen, zoals b.v. de Heuvelland 4-daagse in Limburg of georganiseerde KNBLO tochten in Nederland en wandelvakanties in Oostenrijk. Maar ook lezen, koken en bakken, naar het theater gaan, dansen, handwerken, het naaien van pakken voor de carnavalsclub en het bouwen aan de carnavalswagen, tevens natuurlijk in de optocht mee lopen. Er zijn eigenlijk maar weinig dingen die Loes niet leuk vind. Vandaar misschien ook dat ze het zo leuk vind om in het bestuur van PV te zitten.

De mooiste vakantie die Loes ooit heb gehad, is de verrassingsvakantie toen ze 50 werd. Ze kreeg toen op vrijdagavond 20 januari 22.30 te horen dat ze die zondag ’s morgens om 06.00 samen met haar man naar Lapland zou gaan. Loes kan over die vakantie nog steeds uren praten. Het hotel leek op het huis van “Het kleine huis op de prairie“, ver van alle drukte. Het was één grote droom.

Verder gaan Loes en haar man graag simpel met hun caravan op vakantie. Lekker hun eigen ding doen en niets op uur of tijd. ’s Morgens op tijd uit bed, broodje bakken, rugtas vullen en de bergen in om de wereld wakker te zien worden. De natuur is dan vaak op z’n mooist en dat is echt genieten.