Veel gestelde vragen
Wij hebben veelgestelde vragen aan de PV voor u gebundeld in een overzicht. Door op een vraag te klikken, verschijnt het antwoord.
Veelgestelde vragen
- Waar vind ik of ik PV lid ben?
- Waar vind ik mijn personeelsnummer?
Wij hebben veelgestelde vragen aan de PV voor u gebundeld in een overzicht. Door op een vraag te klikken, verschijnt het antwoord.
Dit staat voor medewerkers in dienst van Bravis vermeld op de salarisstrook. Hier staat een aparte regel met de omschrijving "Personeelsver." en is een inhouding van €2,-.
Deze inhouding is gekoppeld aan je dienstverband. Mocht hier een wijziging in zijn (contractverlening, wijziging functie of iets dergelijks), controleer dan goed of deze regel op je volgende salarisstrook aanwezig is. Uit verschillende voorbeelden is gebleken dat het dienstverband niet altijd goed wordt overgenomen. Mocht je hier zien dat je geen lid meer bent? Neem dan contact op met de salarisadministratie.
De overige leden (externe of buitengewone leden) hebben bij inschrijving bij de Personeelsvereniging of verlenging van een lopend lidmaatschap een bevestigings email ontvangen. De contributie moet jaarlijks worden voldaan. Aan het einde van ieder jaar wordt aan de leden die jaarlijks de contributie moeten voldoen een herinnering gestuurd om het lidmaatschap voor het volgende loopjaar te voldoen.
Deze staat vermeld op uw salarisstrook en op de achterkant van uw Bravis personeelspas. Voor die PV-leden die jaarlijks een e-mail of brief ontvangen om hun jaarcontributie te voldoen, vinden het registratienummer in deze e-mail of brief.
Uw registratienummer is een getal tussen 1 en 999999. Dit nummer kan vooraf gegaan worden door een aantal voorloopnullen (vb. 001234). U dient u registratienummer zonder voorloopnullen (dus 1234) in te voeren op het inschrijfformulier.
Iedere poging tot inschrijving wordt bij ons bijgehouden. Mocht een pagina ververst worden, een QR-code voor de betaling niet goed gescand kunnen worden of iets anders gebeuren, dan kan het zijn dat van deze poging tot inschrijving een mail wordt gestuurd dat de betaling is geannuleerd.
Deze mail wordt automatisch verstuurd en hebben wij geen invloed op, ook al is met een latere inschrijfpoging de inschrijving wel goed gegaan en de betaling wel goed binnen gekomen.
Je ontvangt van zowel de geannuleerde betalingen als van de betaalde inschrijving een bevestigingsmail op het email adres wat je hebt ingevuld tijdens de inschrijving.
Mocht je dus een mail krijgen van een geannuleerde betaling? Kijk of je dan ook een mail hebt ontvangen van een "Betaling ontvangen" en vergelijk de ordernummers. Is het ordernummer van de "Betaling ontvangen" hoger dan die van "Betaling geannuleerd"?
Dan hebben we wel gewoon netjes de betaling ontvangen en ben je goed ingeschreven.
Omdat wij in veel gevallen aantallen en eventuele gegevens moeten doorgeven aan de organisatie waar wij een activiteit mee organiseren, zijn de inschrijfdatums vastgesteld.
Het is niet mogelijk om na de inschrijfdatum nog aan te melden voor een activiteit. Zorg dat je dan ook op tijd aanmeld tijdens de inschrijfperiode.
We versturen een nieuwsbrief met aankondigingen van de inschrijfperiodes, plaatsen een bericht op Bravia (Bravis intranet) en vullen onze site regelmatig aan. Onze site is ook buiten het ziekenhuis te benaderen (dus bijvoorbeeld op vakantie, vanuit thuis of waar dan ook, zolang er maar internet is).
Mocht je zelf echt geen gelegenheid hebben tijdens de inschrijfperiode om het inschrijfformulier in te kunnen vullen? Vraag dan eventueel aan een collega of ze dit in naam van jou willen doen.
Per activiteit wordt gekeken of we een reservelijst open (kunnen) zetten. Dit is erg afhankelijk van de activiteit die georganiseerd wordt en de afspraken die we verder gemaakt hebben met eventuele organisaties.
Aanmelden voor de reservelijst kan dan ook alleen tijdens de inschrijfperiode (mocht een activiteit vol zijn) en via het formulier van de activiteit, tenzij anders vermeld.
Door te werken met de reservelijst geven wij iedereen een eerlijke kans en verwerken wij de aanmeldingen van de reservelijst op basis van inschrijving (dus de eerste aanmelding wordt het eerste benaderd).
In het geval u onverhoopt niet kunt deelnemen aan de activiteit, dient u dit altijd aan het PV bestuur te melden. De wijze waarop dit kan treft u aan in de bevestiging die u ontvangen heeft. Het kan zijn dat u zich via e-mail of telefonisch dienst af te melden. De juiste wijze staat vermeld in de bevestiging.
Mocht u geen informatie hebben ontvangen waarin specifiek vermeld staat hoe u moet afmelden? Meld dit dan via het contactformulier of via een email naar pvbestuur@bravis.nl.
In de meeste gevallen werken wij met een wachtlijst. Wij geven uw plaats dan uit aan een ander PV lid die bovenaan deze lijst staat. Als dat gelukt is, ontvangt u uw inschrijfgeld terug of brengen we u in verder contact met het lid dat de activiteit overneem.
In het geval uzelf wel maar uw introducé niet deel kan nemen aan de activiteit, is het in de meeste gevallen geen probleem om iemand anders in de plaats te stellen van uw introducé. Meldt dit ook altijd aan het PV bestuur, zodat wij een actuele lijst van deelnemers aan de activiteit hebben.
Het is niet mogelijk dat uw introducé wél deelneemt aan de activiteit en u als PV lid (bijvoorbeeld door omstandigheden) niet deelneemt.
Nee, u krijgt geen geld terug als u niet mee doet met een activiteit. Wij hebben immers op voorhand al kosten gemaakt om de activiteit mogelijk te maken. De regels voor evetuele geldteruggave staan vermeld in de spelregels: https://www.bravispersoneelsvereniging.nl/de-personeelsvereniging/spelregels/spelregels-deelname
In overmachtsituaties kan het bestuur in individuele gevallen ook beslissen om geld retour te geven. Hieraan kunnen verder geen rechten worden ontleend.
Inzien u niet meer kunt deelnemen aan een activiteit, meld dit altijd bij het PV bestuur. Wij werken in de meeste gevallen met een reservelijst en kunnen deze kaarten dan veelal opnieuw uitgeven aan een ander PV-lid. Als dit gelukt is, krijgt u alsnog uw inschrijfgeld terug of brengen we u in verder contact met het lid dat de activiteit overneemt.
Nee, het is niet toegestaan om met de eigen auto te reizen als er busvervoer wordt aangeboden, tenzij op de activiteitenpagina anders staat aangegeven. Ook voor de bus hebben wij immers kosten moeten maken, gebaseerd op het aantal deelnemers. Deze kosten gaan verloren als er geen gebruik van wordt gemaakt. Ook druist het reizen met eigen vervoer in tegen de hoofddoelstelling van onze vereniging, namelijk het bevorderen van de saamhorigheid onder de medewerkers van ons ziekenhuis.