Oud medewerkersdag 2022

PV Bravis organiseert weer een oud medewerkersdag

Inschrijving gesloten

Oud medewerkers dag op donderdag 20 oktober 2022
(Binnenkort worden de persoonlijke uitnodigingen verstuurd)

Dit jaar gaan we met jullie naar Lieshout naar de Bavaria brouwerij en Museum Klok en Peel in Asten.

Het programma ziet er als volgt uit:
7:45 uur: Vertrek van de bussen uit Roosendaal en Bergen op Zoom
9:30 uur: Koffie/thee met gebak
10:00 uur: De helft van de groep start met een rondleiding op de brouwerij en de andere helft gaat naar het museum
13:00 uur: Start lunch
14:00 uur: Nu worden de groepen geswitcht en gaat er een groep naar het museum en de andere groep naar de brouwerij
17:15 uur: Iedereen is weer terug en hebben we een gezamenlijke borrel
18:15 uur: Start gezamenlijk diner in buffetvorm en we sluiten af met een dessertbuffet
20:00 uur: Vertrekken de bussen weer naar huis

Belangrijk:
Gebruik je een rollator/rolstoel of ben je moeilijk ter been, vermeldt dit bij de opmerkingen dan kunnen wij daar rekening mee houden bij de rondleiding.
Heb je een dieet? Vermeld dit dan ook bij de opmerkingen.

Je kunt alleen digitaal inschrijven

Kosten:
Oud medewerker (pv lid): €17,50 (vink onderaan het formulier de korting voor PV leden aan!)
Oud medewerker (geen pv lid): €25,-
Introducé: €42,50

Info over museum Klok & Peel

Reis af naar Asten in Noord-Brabant. Hier vind je de grootste verzameling aan klokken en beiaarden in heel Europa. Ook kun je je onderdompelen in de natuur -en cultuurhistorie van de Peel in Museum Klok & Peel.

Klokken en Beiaarden

Deze prachtige collectie werd in 1969 gevormd door de campanoloog Dr. André Lehr. Hij was medeoprichter van het Nationaal Beiaardmuseum en de eerste conservator van het museum. Ook heeft het museum mede door zijn advies een grote klokken collectie (sarna collectie) uit Amerika aangekocht. Daarnaast hebben ze veel klokkencollecties in bruikleen gekregen van grotere musea. Het museum kan hierdoor een prachtige en diverse collectie presenteren. De kern van de collectie bestaat uit beiaarden en klokken uit de vroegere Lage Landen. Daarnaast zijn er ook nog klokken afkomstig uit andere culturen. Ontdek bijvoorbeeld Arabische waterklokken en klokken uit Azië en leer van alles over de verschillende technieken rondom het meten van de tijd.

Ook kun je in Museum Klok & Peel nu een tijdelijke expositie bekijken. In deze expositie kom je achter het verhaal van de roof van 6.700 luidklokken uit de Nederlandse kerktorens in de jaren 40. De Duitse bezetters gebruikten de bronzen luidklokken om grondstoffen te winnen voor de wapenindustrie.

De Peel

Naast de mooie klokken en beiaarden is er een prachtige collectie aan natuur -en cultuurhistorische objecten die het verhaal van De Peel vertellen. Deze collectie ontstond in 1973 in Asten. Hier werd een natuurstudiecentrum opgericht door Jan Vriends. Dit centrum groeide uit tot Natuurhistorisch Museum de Peel. De collectie groeide verder aan de hand van verzamelde objecten van museummedewerkers en giften.

Tijdreis

Tijdens een bezoekje aan het huidige museum maak je een reis terug de tijd in. Het verhaal begint 10 miljoen jaar geleden toen het Peelgebied nog onder water lag, in de diepe zee. Vele fossielen die dit bewijzen, kun je vinden in het museum. De vondsten die hier liggen vertellen de grote geschiedenis, zo beland je in de Plioceen (tijdperk van 2 miljoen jaar geleden) toen het Peelgebied een Mediterraan klimaat had. Kom te weten wat voor dieren er toentertijd rondliepen. De collectie neemt je steeds een stapje verder naar het heden. Je leert hoe het gebied van De Peel zich ontwikkeld heeft tot wat het vandaag de dag is.

Info over de Brouwerij

Weet je hoe verse hop ruikt? En ken je de smaken van gebrande mout? Dat en nog veel meer beleef je tijdens de Bavaria Brouwerijtour. We nemen je mee van 1719 tot nu, van de geboorte van de Bavaria brouwerij tot aan de nieuwste innovaties. Tussen de brouwketels vertellen we je over het verschil tussen bier en pils en word je even lid van de familie Swinkels. Ga terug in de tijd, maak kennis met het bijzondere familieverhaal dat schuilgaat achter het Bavaria bier en ervaar de passie en het plezier waarmee we al bijna 300 jaar ons bier brouwen.

Let op!

Met deze inschrijving nemen we aan dat je in de toekomst op de hoogte gehouden wilt worden voor eventuele Oud medewerkers activiteiten. Je gegevens zullen we dan ook als zodanig samen met het Bravis Ziekenhuis verwerken.
Mocht je na deze inschrijving niet verder op de hoogte gehouden willen worden hiervan, geef dit dan aan bij optionele activiteiten.

• 20-10-2022 Bravis zhs Roosendaal
  • 20-10-2022 Bravis zhs Bergen op Zoom